Bridging the gap between the entry-level YZF-R3 and the prestigious YZF-R1, the 2024 YZF-R7 offers a unique package of performance and sporty styling that is true to its R-Series DNA and the lineup’s aspirational history of racing success. From its adjustable Monocross single-shock striking a balance between ride comfort and sporty performance to its proven engine and potent braking power, the R7 is designed to deliver the pinnacle of performance on and off the track.
TORQUEY CP2 POWERPLANTYamaha’s proven 689cc liquid-cooled, inline 2-cylinder DOHC fuel-injected CP2 engine delivers excellent power and performance throughout the rpm range for an exhilarating ride and a true supersport experience. Its 270-degree crankshaft delivers a tactile experience of pulse and acceleration with limited vibration. The CP2 engine provides the rider a linear-feeling connection from the throttle to the rear wheel. |
SUSPENSION SPORTIVELe YZF-R7 présente une forme inversée 41Fourche avant de 1,5 mm avec réglages de compression, de rebond et de précharge entièrement réglables pour une excellente traction avant-sensation de fin de course dans les virages et au freinage. Un tout-nouveau lié-type Monocross simple-L'amortisseur avec précharge du ressort réglable et amortissement du rebond offre un équilibre idéal entre le confort de conduite et les performances supersportives, pour une capacité dans une large gamme d'utilisations, des déplacements urbains aux journées sur piste. |
CHÂSSIS CONÇU POUR LA PERFORMANCELe YZF-R7 possède les proportions les plus fines de tout le R-Gamme de modèles qui favorisent les virages en toute confiance sur piste et les changements de direction rapides et agiles sur les routes sinueuses. La conception élancée réduit également la résistance au vent pour un aérodynamisme optimal, tandis que la carrosserie intègre le corps du pilote pour améliorer la circulation de l'air autour de la moto. |
MOTEUR
|
Châssis
|
DES DÉTAILS
|